Oldal: 1 / 2

ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2022.11.07. 00:52
Szerző: Zotyoo
Ha a szolgáltatótól megkaptad a QR kódot (valamelyik szolgáltatómélál e-mailben, valamelyikén a dokumentumok tárhelyre bejelentkezés után), akkor azt meg kell nyitni egy készüléken, mely nem az órához van pároztatva. Ha más készüléken, vagy számítógépen nem tudod megnyitni a QR kódot, akkor egy másik készülékkel le kell fényképezni, és a képet megjeleníteni, esetleg kinyomtatni (stb). Utána az órához pároztatott készülékben megnyitod a Wearable appot, ott Óra beállításai, majd Mobilcsomagok menüpont, hozzáadás, a telefon írja, hogy szkenneld be a QR kódot. A másik készülékről, vagy számítógéppel megnyitott, vagy másik készülékkel lefényképezett QR kódot megjeleníted, ezt olvasod le a Wearable appban, mikor ezt kéri. Utána automatikusan hozzáadja a csomagot, és aktiválja. Újraindítani nem kell. Ennyi!
Esetenként előfordul, hogy internet van, de telefonálni nem enged (Telekom multisim szolgáltatás alatt gyakran megesik), de más szolgáltatók nem multisim csomagjánál is előfordul(hat). Telekom multisim eSIM szolgáltatásra egy technikai hívószámot állítanak be az órán a fő számot pedig erre tükrözik. Előfordul, hogy a hívás funkciót, esetleg a számkijelzést nem aktiválják. Ha az órán internetszolgáltatás van (értesítési sávon van 4G jelzés és térerő), de a hívást sem kezdeményezni, vagy fogadni nem lehet, akkor a szolgáltatót kell ez esetben felhívni. A fő oka legtöbbször, hogy az óra csak 3 és 4G hálózaton tud hívást felépíteni. A 2G hálózat az órán nem támogatott, a 3G kommunikációt már leállították, így marad a 4G-s kommunikációs forma. Amennyiben ezt a VoLTE funkciót az óra technikai hívószámán (vagy bármely más szolgáltató eSIM csomagjánál) nem kapcsolják be, így önálló módban az óra nem tud hívást kezelni, csak internet lesz rajta. A Szolgáltatótól fel kell hívni, hogy az óra technikai (vagy ahol technikai hívószám nem létezik értsd: másik szolgáltató, vagy Telekom feltöltőkártyás eSIM csomag), ott az órában lévő számra kapcsolják be a VoLTE hívást. Ezután újraindítani az órát, és a szolgáltatás működni fog. Nagyon ritkán előfordul, hogy a szolgáltató nem teljesen látja át a helyzetet, és nem tudja pontosan, hogy a VoLTE hívás aktív e? Ilyenkor azt tanácsolom, hogy a szolgáltatónál aktiváltassuk újra az eSIM csomagot. A hívószám megmarad. Az órán ezután el kell távolítani a mobilcsomagot (Wearable appon keresztül), majd az új QR kódot hozzáadni. Az újraaktivált csomag szinte minden esetben működik. Manapság minden szolgáltatónál alapértelmezett módon be van állítva a VoLTE hívás, így újraaktiválás után már rendben működni szokott.

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2022.11.09. 23:29
Szerző: Tocra
Szia! Sikerült végre vásárolnom watch 4 e-sim órámba/ra multi-sim kártyát. Aktiváltam is a leírtak szerint. Működik minden. Viszont SMS-t nem tudok küldeni ha a telefonom nincs bekapcsolva. Fogadni azt tudok, küldeni nem. Valami beállítási gond lehet?

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2022.11.09. 23:59
Szerző: Zotyoo
Biztos, ami biztos indítsd újra az órát. Ha ezután sem lehet küldeni, akkor lehetséges, hogy a szolgáltató nem aktiválta az SMS küldést. Multisim megoldásban a valóságban egy technikai hívószámot kapsz, amit a Telekom webes felületén meg tudsz nézni a Multisim szolgáltatás alatt. Ehhez rendelik hozzá a telefonban használt (Fő) hívószámot. Azonban a beállításokat (hívószámkijelzést, SMS opciót) a szolgáltatónak a technikai hívószámra aktiválnia kell. A hívószámkijelzés az órán felülírható. Ha ezt elfelejtené a szolgáltató beállítani, akkor az órán ezt át lehet állítani. Az SMS-nél ilyen lehetőség nincs, tehát az üzenetközpont számát nem lehet állítani. Először a szolgáltatót kérdezd meg, hogy aktív e a szolgáltatás? Multisim esetén nem biztos, hogy aktív, külön előfizetésként viszont lehetséges. Multisimnél a telefon távoli kapcsolatban el tudja küldeni. Ha internetet eléri egymást a két készülék, akkor elküldi az SMS-t.

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2023.01.21. 08:16
Szerző: novoszath
most valtottam telekom szolgaltatora es sikerult a multi simet aktivalni az oran ki irja hogy telekom de hivast meg fogadast nem tudok csinalni az oraval

mit kellene csinalnom hogy mukodjon az ora telefon nelkul hivast tudjak inditani es fogadni rajta?

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2023.01.21. 14:08
Szerző: Zotyoo
Elméletileg semmit. Ez így működni szokott. A beállítások, kapcsolatok alatt van a mobilhálózat, az legyen automatikusra állítva. Így csak akkor kapcsol be az órán a mobilhálózat, ha a telefonnal megszűnik a BT kapcsolat. Esetleg a szolgáltató nem jó állított be valami jogosultságot. Ez egy technikai hívószámmal működő szolgáltatás, ugyanúgy be kell rajta (a szolgáltatónak) állítani mindent. Lehet kimaradt valami. A szolgáltatót hívd fel, hogy a telefonálás engedélyeket adja meg a technikai hívószámon!

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2023.03.08. 17:18
Szerző: crown1
Az en kalvariam az esim-el (Samsung Galaxy Watch 4 classic esim):
  • telekom: elofizetoi szolgaltatas szukseges (viszontlatasra)
  • yettel: haggyomoketbeken
  • digi mobil: nincs, nemvolt nemlesz :)
  • vodafone: kell hozza egy prepaid kartya es kesz. (roviden)
Hosszabban: a legeslegeslegolcsobb megoldas. Auchanban vettem egy 500 (vagy talan 1000) Ft-os vodafone-os kartyat.
  1. Telefonba beraktam, aktivaltam: beregisztraltam a vodafone.hu/instant oldalon. (egyszeru)
  2. Vissza kell menni fizikailag egy vodafone kereskedesbe, ahol atallitjak a kartyat esim-nek es adnak egy papirt QA koddal es uj PIN,PUK kodokkal.
  3. Ezután a vodafone.hu weboldalon ra kell bökni a [esim-esse alakitasra]
  4. Órán rabokni az esim aktivalasra, ami atiranyit a telefonos appra, ami bekeri a QA kodot, PIN kodot es mar megy is.
Pro:
1000Ft-ert van 1(!) evig hivhato eszkozom. 100MB adatforgalommal. Ha tetszik, fel lehet tolteni. Teljkesen korrektul mukodik.

Cons:
Vodafone ugyfelszolgalatban 2x felrevezettek a menettel kapcsolatban, a telefonos ugyfelszolgalat viszont tudta, mit kell tenni, nekik kell hinni.
Ide oda kell menni, sok koros, de igazabol nem olyan veszes. Mobilnettel kb helyben is megoldhato minden.

Ez kb egy kiegeszites az en esetemmel a fenti leirashoz.

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2023.03.08. 18:01
Szerző: Zotyoo
Maga az aktiválás le van írva. Hogy szolgáltatónként hogyan működik, az lényegtelen. Lesz egy QR kód, azt a Wearable appba be kell olvasni, éj jó napot! Szolgáltatónként más a procedúra. A Telekomnál van Multisim egy ezresért (havonta), vagy korlátlan mobilcsomagban Multisim szolgáltatás jár mellé két eSIM-mel díjmentesen.

Vodafone-nál garasoskodni feltöltőkártyával?! Ki használ már olyat?! Az órád akkuja egy napot nem bírna vele! Aki ilyet akar használni, csak lebeszéli tudom! Az üzemidő a harmadára, vagy alá esik vissza, minimum két hívószám (minimum 1 a telefonban + 1 másik az órában). Feltöltőkártya 2023-ban... Nem mondok inkább rá semmit.

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2023.03.08. 22:40
Szerző: crown1
A problémám az volt, hogy (a) aktiválás nem volt egyértelmű a vodafonosoknak. Két ügyintéző és a telefonos ügyfélszolgálat is mást mondott. Kopnkrétan egymásnak ellentmondásopsan. Szóval, annyira mégsem egyértelmű.

Digi mobil szolgáltatóm van (havi ezer, kb végtelen net) minek akarnék előfizetésért bármit fizetni fölöslegesen? Munkámból adódóan céges wifi mellett vagyok az idő nagy részében, vagy digi net van, így mindenkit voip hívok. Logikusan.

Az volt a cél, hogy mikor nincs nálam a telefon, akkor el lehessen érni, ha nagyon kell. Nyáron víz közelében, sportoláskor stb. Ha telefonnal BT kapcsolat van, gsm-et kikapcsolom és kész. Nem varázslat.

Mindenkinek más az igénye, van aki telefonon lóg és boldogan kifizet bármi pénzt, hogy AKÁRMENNYIT telefonálhasson. Mi áttértünk az IP alapú kommunikációra... 2023. Nekem nem fizeti a cég, de nem is lenne jó. Akkor hivogathatnának bármikor, nekem nem hiányzik.

Akkuidő: nem tudom, mióta esim van, én nem érzékelem a drasztikus akku csökkenést. Duplakopp-ra és csuklómozgásra aktiválást kikapcsoltam, de kb ennyi. Elhiszem, ha kimérted.

"garasoskodni feltöltőkártyával"

Ebben a csudálatos országban abszurd előfizetői árak vannak. Nincs mellé olyan kedvezmény, ami miatt megérje. Az én felhasználói szokásom mellett biztos nem. Digi nekem tokeletes, mert gyengebb a lefedettsege, mint telekomnak, vagy yettel, vodanak, de nagyvarosban elek 99% igy nekem tokeletes. Mindenkinek saját igényére kell megnéznie, mi kell. Előítéletek nélkül. Nekem csak voda adott úgy esim-et, hogy megtarthattam a jelenlegi kártyá konstrukcióimat.

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2023.03.08. 23:11
Szerző: Zotyoo
A Vodkafone-nál semmi nem megy egyszerűen. Ezt konkrétan megértem. Kinek más az igénye, amit szintén megértek. Nekem Telekom előfizetés telefonon, nem komoly csomag, de korlátlan net. Szóval grátisz eSIM. Nyilván én is kihasználom a korlátlan net előnyét, a vo-ip hívással együtt. Órán Messenger appal akár telefon nélkül is. Viszont maga az eSIM aktiválása az ugyanúgy QR kódon ment. A téma is erre lett létrehozva. Én a szolgáltatótól függetlenül írtam le a menetét, semelyiket nem reklámozva, vagy lehurrogva. Kb tudom melyik szolgáltatónál mik vannak. Nem éreztem fontosnak leírni, hogy melyeknél milyen van, és hogyan megy, hiszen ez úgyis fog változni, és lehet újraírni az egészet.

Értem, hogy van az órán gyorsindítás kézmozdulattal, meg egyéb trükkök, hogy különböző műveletet elvégezzen, vagy megnyisson, stb. Nekem Multisim mellett ez teljesen felesleges művelet, hiszen az óra automatikusan elvégzi, ha a telefonról lekapcsolódok, vagy vissza. Egy év múlva valószínűleg teljesen más helyzet is lehet. Az eSIM csomag aktiválása jó eséllyel ugyanígy fog menni, egy darabig talán nem kell átírni.

Re: ESIM csomag aktiválása az órán

Elküldve: 2024.08.07. 10:36
Szerző: Krisztián
Üdv!
Új tagként szeretném én is megosztani a vodafone-os esim tapasztalataimat.
Ajándék(vodafone) feltöltőkártyát rakattam watch6 órámba,mivel még van egy év hűség a
vodafonnál a telefonomra,nem tudok átmenni a telekomhoz multisimre.
Jobban belegondolva igaza van a fórumtársnak abban,hogy felesleges is a multi sim havi 990 ft-ért,
ha strandoláskor,vagy ritkán használom vész esetére,csak az órát telefonálásra,arra bőven elég a feltöltőkártya egy éves korlátja.
A lényeg,hogy a vodafonos üzletben és még az ügyfélszolgálaton is a mai napig nem mindenki ért az e-simes órákhoz,
mivel nem forgalmazza ezeket a vodafone.
Hosszas internetes keresgélés és kétszeri ügyfélszolgálatos hívás után oldódott meg a hívás kezdeményezése és fogadása az órával.
A probléma megoldása a VOLTE szolgáltatás bekapcsoltatása a szolgáltatónál,tehát az ügyfélszolgálat be tudja állítani!
(az első ügyfélszolgálatos híváskor,biztos az óra nincs jól beállítva,mert a kártya aktív választ kaptam!)
Amúgy ezt az üzletben is be tudta volna állítani az eladó,ha képben lett volna.
Tehát összefoglalva,a VOLTE szolgáltatást kell kérni,különben az óra hiába van fent a mobilhálózaton,hívást nem lehet kezdeményezni és fogadni.