Oldal: 1 / 1

Google Pay (Wallet) nem használható hiba megoldása

Elküldve: 2023.08.23. 21:33
Szerző: Zotyoo
:evil: Többen írtak privátban, és a csoportban is, hogy a Wallet alkalmazás, ami korábban működött az órán, az egyik pillanatról a másikra kiáll arra a hibára, hogy a
Google Pay nem használható
A Google Pay bevezetésére még nem került sor ezen a helyen. Nézzen vissza kicsit később.
A hiba több Wear OS rendszerű órán jelentkezhet. A One UI 4.5 verziót használok általában a hiba elhárítása után többet ezzel a hibaüzenettel nem találkoznak. A One UI 5 verziót futtató órákon azonban egyenlőre több alkalommal is bejöhet a hibaüzenet.

Megoldás:
  1. A legegyszerűbb, és leggyorsabb módszer, ha a telefonon belépünk a Wearable alkalmazásban az Óra beállításai menüben Alkalmazások almenüben megkeressük a Google Walletet, majd rákattintunk. Jobb alsó sarokban Kény. leáll. gomb. Az app bezárul, a Gyorsítótár törlődik. Ha kész, akkor ugyanitt a bal alsó sarokban Megnyitás gomb. Az órán ilyenkor már el szokott indulni az app hiba nélkül.
    Mindenképp ez a műveket javasolt elsőként! Ez a művelet az óráról nem törli az alkalmazás adatokat, így a beállított kártya megnyitás után azonnal használható. Nem kell újra beállítani a virtuális kártyát. A második lehetőséget csak akkor javasolt használni, ha ez a módszer nem oldotta volna meg a problémát!

  2. Ha valamiért ennek ellenére nem indulna el az app, akkor érdemes eltávolítani majd újratelepíteni. Ennek a módszernek az a hátránya, hogy a kártyát újra be kell állítani, aminek menete bankonként eltérő. Valahol SMS-el pillanat alatt megy, de több banknál csak telefonon keresztül, esetleg személyesen lehet beállítani, addig nem lehet at órán a fizetést használni.
Van olyan eset, mikor a telefonon nem működik a Wallet, így nyilván az órára sem lehet kártyát hozzáadni, mivel először a telefonra kellene. A telefonon ez azzal társul, hogy a Google Play áruház nem rendelkezik tanusítvánnyal. Ezt is könnyű ellenőrizni: a telefonon belépni a Google Play áruházba, jobb oldalt felül a profilodra kattintva nyomsz, ott megjelenik pár menü, azon Beállítások--> Részletek. Legalul a Play Protect-tanusítvány is el szokott szállni, így a Play áriházban sem tudunk fizetni, esetleg megvásárolt alkalmazás új verzióját sem engedi letölteni.

Javítása (a telefonon):
Először is azt kell tudni, hogy a Google szolgáltatások (keretrendszer), a Google Play, és a Google Pay (mai nevén Wallet) össze van kötve. A 3 app közös tárolja a fizetéshez szükséges adatokat. A lépéseket pont azért írom le, és mind három alkalmazáson el kell végezni. A folyamat nem annyira bonyolult, nem vesz el adat, de kb 10 perc a folyamat (ebből kb 5 perc, mire biztosan leszinkronizálódnak az adatok.
  1. Először kapcsoljuk be a repülő módot a készüléken, vagy a Wi-Fit, és az adatkapcsolatot kapcsoljuk ki! A lényeg: a telefon offline legyen, ne tudjon a Google szervereivel ideiglenesen kommunikálni!

  2. Be kell lépni a telefonon a Beállítások menübe, azon belül Alkalmazások. Az első telepített alkalmazás felett van egy kis szöveg: "Az alkslmazásai" néven, mellette végig pontozva jobb oldalon egy egy kis jelig (Szűrés és rendezés ikon). Azzal lehet sorrendet, stb állítani. Arra kattintani! Ekkor megjelenik egy ablak, legfelül "Rendszeralkalmazások megjelenítése". Ezt a kapcsolót bekapcsolni, majd az ablak alján OK gombra kattintani.

  3. Mekeresni a "Google szolgáltatások keretrendszer" appot, rákattintani, jobb alul kényszerített leállítás, majd a Tárhely fülre lépni (a kényszerített leállítás felett kicsivel), ott a bal oldali "Adatok törlése" gombra kattintani! Szóval nem gyorsítótár, hanem adatok törlése!

  4. Megkeressük a "Google Play Áruház" alkalmazást, rábökni, jobb alul kényszerített leállítás, majd picit felette tárhely fül, szintén bal alul "Adatok törlése". Nem gyorsítótár, hanem adatok törlése!

  5. Megkeressük a "Google Wallet" alkalmazást, erre rábökni, jobb alul kényszerített leállítás gomb, majd picit felette Tárhely fül, azt megnyitva bal alul "Adatok törlése". Itt sem gyorsítótár, hanem adatok törlése!

  6. A készüléket újra kell indítani, feloldani, a repülő módot kikapcsolni, vagy a Wi-Fit és Adatkapcsolatot bekapcsolni, majd várni kb 5 percet.
A készüléket közben nem csesztetni, a szinkroniuáoást had végezze el. Ezután a Google Play áruházba Profil, Beállítások, Részletek alatt legalul a tanusítvány résznél már "Az eszköz rendelkezik tanusítvánnyal" szöveget ír ki, a Google Walletbe pedig működni fog a szolgáltatás, fizetés, kártya hozzáadás, stb. Adatok, Alkalmazások NEM vesznek el!!! Mint írtam: mindhárom appot rendbe kell tenni, mert a 3 közös működteti a fizetés kezelését.

Ezután már az órához is hozzá lehet adni a kártyát. A megerősítés bankonként függ: SMS-ben, vagy telefonhívással. Ha telefonhívással aktiválunk, akkor a telefon és/vagy óra modellszámát olvassuk ki, és azokat aktiváltatni a banknál.