A hiba több Wear OS rendszerű órán jelentkezhet. A One UI 4.5 verziót használok általában a hiba elhárítása után többet ezzel a hibaüzenettel nem találkoznak. A One UI 5 verziót futtató órákon azonban egyenlőre több alkalommal is bejöhet a hibaüzenet.Google Pay nem használható
A Google Pay bevezetésére még nem került sor ezen a helyen. Nézzen vissza kicsit később.
Megoldás:
- A legegyszerűbb, és leggyorsabb módszer, ha a telefonon belépünk a Wearable alkalmazásban az Óra beállításai menüben Alkalmazások almenüben megkeressük a Google Walletet, majd rákattintunk. Jobb alsó sarokban Kény. leáll. gomb. Az app bezárul, a Gyorsítótár törlődik. Ha kész, akkor ugyanitt a bal alsó sarokban Megnyitás gomb. Az órán ilyenkor már el szokott indulni az app hiba nélkül.
Mindenképp ez a műveket javasolt elsőként! Ez a művelet az óráról nem törli az alkalmazás adatokat, így a beállított kártya megnyitás után azonnal használható. Nem kell újra beállítani a virtuális kártyát. A második lehetőséget csak akkor javasolt használni, ha ez a módszer nem oldotta volna meg a problémát! - Ha valamiért ennek ellenére nem indulna el az app, akkor érdemes eltávolítani majd újratelepíteni. Ennek a módszernek az a hátránya, hogy a kártyát újra be kell állítani, aminek menete bankonként eltérő. Valahol SMS-el pillanat alatt megy, de több banknál csak telefonon keresztül, esetleg személyesen lehet beállítani, addig nem lehet at órán a fizetést használni.
Javítása (a telefonon):
Először is azt kell tudni, hogy a Google szolgáltatások (keretrendszer), a Google Play, és a Google Pay (mai nevén Wallet) össze van kötve. A 3 app közös tárolja a fizetéshez szükséges adatokat. A lépéseket pont azért írom le, és mind három alkalmazáson el kell végezni. A folyamat nem annyira bonyolult, nem vesz el adat, de kb 10 perc a folyamat (ebből kb 5 perc, mire biztosan leszinkronizálódnak az adatok.
- Először kapcsoljuk be a repülő módot a készüléken, vagy a Wi-Fit, és az adatkapcsolatot kapcsoljuk ki! A lényeg: a telefon offline legyen, ne tudjon a Google szervereivel ideiglenesen kommunikálni!
- Be kell lépni a telefonon a Beállítások menübe, azon belül Alkalmazások. Az első telepített alkalmazás felett van egy kis szöveg: "Az alkslmazásai" néven, mellette végig pontozva jobb oldalon egy egy kis jelig (Szűrés és rendezés ikon). Azzal lehet sorrendet, stb állítani. Arra kattintani! Ekkor megjelenik egy ablak, legfelül "Rendszeralkalmazások megjelenítése". Ezt a kapcsolót bekapcsolni, majd az ablak alján OK gombra kattintani.
- Mekeresni a "Google szolgáltatások keretrendszer" appot, rákattintani, jobb alul kényszerített leállítás, majd a Tárhely fülre lépni (a kényszerített leállítás felett kicsivel), ott a bal oldali "Adatok törlése" gombra kattintani! Szóval nem gyorsítótár, hanem adatok törlése!
- Megkeressük a "Google Play Áruház" alkalmazást, rábökni, jobb alul kényszerített leállítás, majd picit felette tárhely fül, szintén bal alul "Adatok törlése". Nem gyorsítótár, hanem adatok törlése!
- Megkeressük a "Google Wallet" alkalmazást, erre rábökni, jobb alul kényszerített leállítás gomb, majd picit felette Tárhely fül, azt megnyitva bal alul "Adatok törlése". Itt sem gyorsítótár, hanem adatok törlése!
- A készüléket újra kell indítani, feloldani, a repülő módot kikapcsolni, vagy a Wi-Fit és Adatkapcsolatot bekapcsolni, majd várni kb 5 percet.
Ezután már az órához is hozzá lehet adni a kártyát. A megerősítés bankonként függ: SMS-ben, vagy telefonhívással. Ha telefonhívással aktiválunk, akkor a telefon és/vagy óra modellszámát olvassuk ki, és azokat aktiváltatni a banknál.